reklama

Kráčam po storočnej lavíne

Žiarska dolina patrí k najznámejším a najnavštevovanejším dolinám Západných Tatier. Je to vďaka veľmi dobrej prístupnosti a samozrejme aj Žiarskej chate, v nadmorskej výške 1325 m, ktorá je miestom oddychu a východiskovým bodom pre vysokohorské túry. V stredu 25.3.2009 tu spadla najväčšia lavína za posledných sto rokov. Po necelých dvoch mesiacoch som sa tam bola pozrieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Krásu Žiarskej doliny umocňujú okolité hrebene Západných Tatier a túžba po neopakovateľnom výhľade z ich končiarov, ktoré dosahujú výšku cez 2000 metrov. K Žiarskej chate vedie nenáročná túra po asfaltovej ceste. Popri nej sa kľukatí dravý horský potok Smrečianka so svojími kaskádami a perejami. Túto trasu vyhľadávajú aj bicyklisti a krásnu prechádzku ocenia aj rodiny s malými deťmi. Dokonca aj celkom maličkými, ktoré túto krásu vnímajú v spánku v bezpečí svojho kočíka. Všetci sa kocháme nádherným výhľadom na hrebene Západných Tatier.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už po 2 kilometroch od parkoviska nás prekvapila „malá“ lavína, ktorá sa spustila z Baranca. No ešte sme museli kráčať ďalej, aby sme konečne zhliadli tú skazu. Vyvrátené stromy, kmene jeden cez druhý a pomedzi to haldy snehu. V spodnej časti lavíny už bola cesta prekliesnená a vytvorený koridor tvorila z jednej strany 2-metrová stena snehu zmiešaná s polámanými kmeňmi stromov.

Konečne sme sa dostali na posledný úsek ešte exitujúcej cesty a potom už ....

... úplne mi to vyrazilo dych. Ostala som v nemom úžase stáť. Lavína úplne zmenila dolinu pod chatou. Už nie je taká, na akú som bola zvyknutá. Stála som na niekoľkometrovom nánose snehu a obzerala sa dookola. Otvorená krajina, les už neexistuje. No chata akoby zázrakom ostala neporušená ... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Katarína Osadská

Katarína Osadská

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som romantička, stále snívam, smejem sa a mám rada život. Jeho zmyslom sú moje dve deti, ktoré nadovšetko milujem. Najlepšie sa cítim v prírode, ktorú považujem za to najkrajšie čo Boh stvoril. Dobrú náladu mi urobí pekná pesnička a romantický film. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu